25 Nisan 2012 Çarşamba

ÇİLEKLİ HAYAT DERSİ




Karma nedir? Cevap veriyorum: karma, aylardır kaçtığınız ismin yanı başınızda bitivermesidir. Şöyle ki; sizin telaffuz etmeye dahi korktuğunuz, cümle içinde kullanmadığınız ismi taşıyan adamın biri, hemen yanı başınızda, masanın köşesinde işe başlar. Böylece siz o köşe bucak kaçtığınız ismi her gün onlarca kere duymak zorunda kalırsınız. Kendinizi -güya- korumak için de adamla konuşmaz ya da konuşurken hacı, dostum, abi, çocuk, kardeş gibi manasız seslenmelerde bulunursunuz. Karşınızda ki sizin ya laubali, ya salak ya da bunak olduğunuzu düşünür. Olsun. Ben kendimi koruyorum. Yoksa böyle her ismi söylendiğinde olduğum yerde sıçramam manyaklık gibi görünüyor, biliyorum.


Zaten bak, bana bir oturuşta dört fıstıklı baklava yanında dondurma ve kısacık saçlara mal oldu.

Bu arada günümüz çilekleri yaklaşık iki saatte çürümektedir. Hemen yiyiniz bekletmeyiniz. Hatta bundan hayat dersi çıkarınız: Bazı şeyler bekletmeye gelmez. Aslında hiçbir şey bekletmeye gelmez. Bekleyip ne yapacaksınız ki? Yiyin gitsin. Canınız isterken yiyin. Nasıl olsa sonradan iştahınız kaçacak. Çürüdüğünü göreceksiniz, çürümüş halini göreceksiniz, mideniz bulanacak, içiniz almayacak… Halbuki tazeyken yiyiverseniz, bunların hiç biri olmayacak dahası bir de keyfiniz artacak. "Hay ben çilek gibi” demeyin, hayat dersi dedik, boru mu? (milletvekili tarzı soru)

2 yorum:

  1. sadece kendimde olduğunu sanırdım telaffuzundan korktuğum isimler sadece beni kovalar sanırdım bir bakıma rahatladım ama bir anda yerinize kendimi koydum çığlıklar atarak kaçmak istenecek bir durum olmuş yan masa...

    YanıtlayınSil