7 Eylül 2011 Çarşamba

İSTİSNALAR İÇİN DEYİMLER SÖZLÜĞÜ

Kafa çok acayip, korkutuyor bazen. Bu sabah Sezen Aksu nun Kış Masalı çalıyor: "Korkudan şarkılar mırıldanan, öpüşünle yaralı bir kız çocuğuyum ben..."

Çocuk olmasam kapı çalıp, zillere basıp kaçmam. Deli miyim neyim? Ama bu sefer zili bile çalamadım. Merdivenleri dahi çıkamadım, düşün. Korku mu dersin, bezginlik mi dersin, kabullenmişlik mi dersin, bilmem ne dersin. İçi boş, kabuk gibi oluyor insan bir kaşarlı tost ve iki çaydan sonra, hem de bir anda.
Sadece kafa değil canım benim, hayat da acayip. Ama kafa daha acayip; hiç çalışmıyor! Yaptın bir aptallık, yedin bir halt, kır kıçını otur değil mi? Yok! Yenisini yap, yenilerini yap. Hiç akıllanma e mi sen?
Şimdi kim demişse artık, feysbuklarda durum cümleleri olma onuruna nail olmuş vecizlerden hani "bir kere hata yaparsa bıdı bıdı, aynı hatayı ikinci kere yaparsan eşekkafalısın" kabilinden bir söz vardı. Al işte bence o; "bir hata yaptın, olsun, insan oğlu yapar. ama bir ders al di mi evladım. bokunu çıkarmasan? bak yine yapıyor. alo, kime diyoruz?" şeklinde revize edilse olur mu? Yani kişiye özel uyarlamaları olsa? Olmaz mı? Olabilir. Atasözü, veciz ve deyimler genele hitap eder zaten. Peki ya istisnalar? Onların canı yok mu?

Mesela: "damlaya damlaya göl olur ama madem çok alasın var o çantayı, bu seferlik göl biraz bekleyebilir"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder