20 Ağustos 2013 Salı

NİYET

Gün geçmiyor ki güzel ülkemizde kadın olmaktan ötürü endişelere gark olmayalım...

Bu sabah okuduğum haber: http://www.radikal.com.tr/turkiye/milli_egitimden_velilere_oglani_birakin_kizi_kontrol_edin-1146930

Diyor ki işte, erkek çocuklarınızı boşverin, canları ne isterse yapsınlar, erkek sonuçta onlar, dokunmayız. Ama... Kızlarınızı zapt edin, sağa sola salmayın, evden dahi çıkarmayın, valla biz de korumayız artık başına ne gelirse katlanır.

Zaten e-okul'da bu kadar ısrarcı olmaları insanın aklına ister istemez "evde oturun, dizinizi kırın öyle okuyun" cümlesini getiriyor. Çocukların da ergenlerin de bir arada kalarak kızlı erkekli okumalarının, yan yana durmalarının, aynı havayı solumalarının onların yani bizim kalan hayatımızı şekillendirdiğini anlamalarını beklemekle hata mı ediyorum?

Bugün bu yasaları ya da uygulamaları ortaya çıkaranların tamamı erkek lisesi ya da imam hatip mezunu değilse aynı şekilde okudular. Üniversitelerimiz de en son bıraktığım hali ile karma okullardı. Ve gördüğüm kadarıyla bilgi edinmekte çok sıkıntı çekmemişler. Demek ki karşı cinsin varlığı ilim irfan sahibi olmanıza engel değil. Değil ama kafanızın içi kirliyse sizi dağ başındaki bir manastırda tek başınıza okumaya göndersek oradaki kurda kuşa kafayı takar yine cinsiyetçi naralar atarsınız. Rabbim herkesi önce kötü niyetli insandan korusun! Önemli olan niyet...

Kadının üzerindeki kıyafetten tutun saçının boyuna kadar her şeyini incelemek, altında üstünde bir şeyler aramak kötü niyettir. Niyetiniz onu hırpalayacak, ezecek bir şey bulmak olduğu için kötü niyettir. İddia ettiğiniz gibi koruma niyetinde olsanız önce siz vurmazsınız. Ölümüne, yaralanmasına seyirci kalmazsınız. Teczvüze uğramasına susmazsınız. Okuyup kendince bir hayat kurmasını engellemezsiniz. Niyetiniz gerçekten iyi olsa, hayatta kalmasını bu kadar zorlaştırmazsınız.

Diyorum ya önemli olan niyet... Sizin niyetiniz belli. Bizim korkumuz ve isyanımız da bundan zaten. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme