15 Ocak 2012 Pazar

ŞARAP KAFASI



 Benim gibi beceriksizleri dikkate alıp şarap şişelerini de "çevir-aç" yapmalılar. Çok ciddiyim. Ben tirbüşon kullanamam. Evde var mı derseniz bir tane var. Tabi ben bir yerlere tıkmadıysam ki o da inanılmaz antika benim için. Kıyıpta atamıyorum. Ta benim çocukluğumdan falan kalma, nereden baksanız en az 25 yıllıktır. İzmir'de ki evden arakayıp getimiştim ama mümkün değil  kullanamıyorum. Dedim ya ben zaten tirbüşon kullanamıyorum. Böyle o şarap şişesi sanki elimden fırt diye kayıverecek ve ben o sarmal demiri hart diye bacağıma falan saplayacakmışım gibi geliyor. Hani yapmayacağım şey de değil. Olmadı mantarı şişenin içine sokabilirim. Ya zamanında benim, şişenin ağzını kırmışlığım var ya, daha ne olsun. İçinden mantar ya da cam kırığı çıkmadan şarap içebilmemin tek yolu (başkası açmıyorsa o şişeyi) kapaklı bir şeyler olması işte.

Benim öyle ahkam kesecek bir şarap kültürüm yoktur. Ah o degüstatörlere hayranım. Hani şarap kadehini (ki tombalak olanlara ayrıca bayılırım) böyle dibinde azıcık şarapla sağa sola çalkalayıp, bir nefes koklarlar. Sonra bir yudum alıp neymiş işte damaklarında gezdirip aromasını anlatırlar. Aklım almıyor ki benim içinde çam mı varmış meşe mi? Merlot, Cabarnet, Sauvignon, Köpek öldüren falan arasında kalırsam damağıma yatanı seçerim işte. Ha bana sorarsanız beyazı kırmızıdan daha çok severim, o ayrı.

Fransız Öpücüğü filminde (hastasıyım! ah çok oldu izlemeyeli ya, bir indirmeli izlemeli bir akşam) Luc'un Kate' e gösterdiği bir şarap tadım çantası vardır. İçinde bin türlü ottan bitkiden parçalar olan bir çanta. Ona önce o bitkileri koklatır, sonra şarabı. Böylece Kate, şarabın içinde nelerin aroması var, bir çırpıda anlar. O Kate ki peynir yemekten trende kusalı daha bir kaç saat olmuştur. Keramet Luc te midir, Luc'un çantasında mı?
En iyi 5 öpüşme sahnesi sırlaması yaparsam bu filmin finalinde ki öpüşme sahnesi kesinlikle bu ilk 5 tedir. Kalan 4 tane için ayrıca konuşalım. Valla çok zevkli konu ama hatırlatın bana, unuturum. Zira unuttum ben öpüşme.... aman neyse, konumuz bu değildi. Konu şarap olunca kafa da dağıldı tabi.

Bir de şey kaldı, neresiydi, ha Bozcaada. Gidip bi içelim bakalım şaraplarını, neymiş. Yaz için planlar dahiline almakta fayda var sanırım. Eh hadi bakalım, hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder