18 Haziran 2013 Salı

YAPMAYACAĞIM!

Yapmayacağım!
Ne inançlarımı, ne de inandığım şeyleri sorgulamayacağım.
Onlar böyleyse ve ben de böyleysem o zaman nasıl aynı inanca mensubuz demeyeceğim.
Ben mi yanlış okudum ya da ben mi yanlış anladım demeyeceğim.
Büyüklerimden, bilenlerden, erenlerden, ermişlerden daha mı iyi biliyorlar sanki? Ben kime neye inanacağımı, nasıl inanacağımı onlardan öğrenmeyeceğim.
Herkesin bir şeyleri tekeline almaya çalıştığı bir zamanda, bir şeyleri sahiplenmekten de öte, bas baya gasp edenleri dinlemeyeceğim.
Kimsenin elinin yetmeyeceği, dilinin dönmeyeceği kadar geniş bir deryaya inandıysam ben -ki inandım-; bu bir kaşık suda adam boğmaları ciddiye dahi almayacağım.
Ne de güzel demiş ya Mevlana: "Sen bizim suretimize (yüzümüze) değil, siretimize (ahlakımıza) bak"
Ben "durduğum" yerden hep aslına bakacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder