10 Nisan 2012 Salı

ERKEĞİN ÇEKİLMEZ HALLERİ



Sonra beni tutup erkek düşmanlığı yapmakla falan suçlamayın ama bugün masada da söylediğim gibi; bu hayatta erkeğin iki hali çekilmez: hasta hali ve aç hali. (bildiğim hallere göre konuşuyorum, bulandırmayın) Hemen oradan “ama bir de sarhoş hali var” diyen canlarım, biz de biliyoruz ama orada ki fark şu; hiç kimsenin sarhoş hali çekilmez. O yüzden o noktada erkeklerle ilgili geyik yapamayacağım. Ama bir zamanlar bir dostumun bana dediği bir şeyi de söylemeden geçmemeyeyim; ayık bir kadının, sarhoş bir adamı taşımak zorunda kalması kadar korkunç bir şey de azdır. Ona göre, ağzınızla için derim.

Ha biz bu konuya nereden geldik, hatırlamıyorum. Sanırım tipik bir “siz kadınlar, biz erkekler yahut biz kadınlar, siz erkekler” merkezli konuşmalardan biriydi ya da değildi ama o kıvama geldi. Ben yukarıda ki iddiamın sonuna kadar arkasındayım valla. Bakınız; babam, erkek kardeşim, onlarca arkadaşım hatta aşık olduğum adamlar. (sevgililerim demedim fark ettiyseniz, yuh)
İster teşhisi zor konan, tedavisi hala geliştirilme aşamasında nadir bir hastalık olsun; isterse de sadece nezle olsunlar hepsinde aynı tepki: ıhhh, çok kötüyüm ben. Ya ne kötüsün ya, iki tıksırdın iki öksürdün ne kötüsün? Ben de o kadar kötü oluyorum ama bulaşıkları yine ben yıkıyorum. Ne anladım bu işten? Hayır, bir de iyiliğini düşünür, tavuk suyuna bol limonlu çorba yaparsın, burun kıvırır: “bunu mu yiyeceğiz?” Yok canım, onu kokla diye yaptım ben, aslında içeride kuzu çeviriyorum, onu yiyeceğiz. İlaç almak istemez, doktora gitmek istemez, yemek beğenmez, yattığı yerden yanlışlıkla kıpırdaması gerekse bir anda bütün ağrıları artar. Ayrıca o yastık hiç mi düzelmez? Ya çok aşağıdadır ya da çok yukarıda. Ama kıyamıyor işte insan, ne yaparsın. Zamanında “sana bir çorba yapayım mı” dediğim adam tarafından “gerek yok” diye geri çevrilmişliğim (bu çevrilmişliklerden uzun metrajlı film yapacağım sonunda) var, o yüzden “zıkkım için” diyecek olsam da demiyorum, düşünün, o kadar kıyamayacağım size. “Hasta, yazık, idare ediver” kontenjanından faydalanırsınız.
İkincisi yani aç erkek ise hiç ama hiç eğlenceli bir versiyon değil. Bu hayatta kendime çıkardığım birkaç dersten biridir: aç erkeğe soru sorma, iş yaptırmaya kalkışma, karnını doyurmadan konuşma. Gerek yok. Bir kere kavga garanti. Adam aç ya, sinirler yay mübarek. “A” desen geriliyor. Sanki ben aç bıraktım onu. Yeseydin arkadaşım! Tamam, bazı durumlarda kadınlar yüzünden aç kalabiliyorlar ve bu durumlarda bir de yüzsüz yüzsüz iş güç çıkarmanın anlamı yok ama bunun dışında sorumluluğu bize yüklemeyin bir zahmet. Siz de etrafınızda aç bir erkek varsa doyurun, sevaptır. En azından günaha girmeyi önleyeceğiniz kesin. Bunun bir de üst versiyonu var: araba kullanan aç erkek. Anam, anam, tam bir azap. En az üç kere kaybolmanız garanti. Buna bir de erkek milletinin “yol sormama” alışkanlığı da eklenince ortaya çıkan sonuç tam bir kabus. Aç karnına dön Allah dön yollarda. Giderek artan tansiyonunu da ya sizden ya da önünde ki minibüs şoföründen çıkaracaktır; tercih size kalmış. Birincide kavga edersiniz, yemekten sonra da barışırsınız ama ikinci de kesin karakolluksunuz, söyleyeyim. Bagajda ki levyeyi önce siz alın bari.
Demem o ki canlarım, erkekleri idare etmek, anlamak, çözmek çok zor değil şdkfşjngopsdugd….. bunu diyeceğim sandınız di mi? Bal gibi de zor. Ya da ben de anlayış kıtlığı var çünkü şahsen ben anlamıyorum. Ama bu kadarını ben bile çözdüm. Size de bir tür yol gösterme, aslında daha ziyade hatırlatma yapmak istedim. Sonuçta bu da bir amme hizmeti, takdir edebilirsiniz. Esen kalın.

NOT: Yukarıda ki resmi görünce, erkek halleri falan, ne bu dediniz di mi? Onu konuyu yumuşatalım diye koydum. Ayrıca ben kendisini, yani resimde ki arkadaşı, aç, susuz, sinirli, hasta vs her şekilde kabul ediyorum.

2 yorum:

  1. e beni de ac bırakmamak lazım. bundan kendime de pay cıkarayım mı. Ayrıca tanıdıgım gık'ını bile cıkarmayan ama hasta olan erkeklere de tesekkur ediyorum yukarıdaki eziyeti bana ve en onemlisi kendilerine yasatmadıkları için.

    YanıtlaSil
  2. evet seni de kesin aç bırakmamak lazım :)

    YanıtlaSil